Čokomilka

Hoď dobre zrno do mora a vyrastie ostrov.
Indonézske príslovie

21. 11. 2010

STOPÁROV SPRIEVODCA PO GALAXII


KRITIKA KRITIKY
Zbožňujem kino. Je to pre ten pocit , ktorý mi zostal od detstva, že teraz idem zažiť nejaké
vzrúšo s lístkom v jednej ruke a balíčkom kyslých cukríkov v druhej a s frajerom naľavo a s kamarátom napravo a každú scénu okomentovanú stereo. Preto neznášam, keď mi ktosi, kto na tom aj tak nezarobí, ten pocit chce zrušiť a pripraviť ma o  nezávadnú drogu šťastia, ktorých výskyt nie je až tak hustý. Jedným zo spôsobov, ako to dosiahlo PREMIERE vo svojom poslednom čísle, je skritizovať kultovú tému, na ktorú som sa tešila už pol roka a to Douglasov Adamsov neprekonateľný sci-fi  Stopárov sprievodca po galaxii sfilmovaný po toľkých peripetiách so scenárom k radosti všetkých verných posadnutých čítaním vedeckej fantastiky.

Mám možno použiteľný návod, ako sa vyhnúť  sklamaniu, ktoré podľa kritika v Premiere  - http:// www.premiere.cz   zrejme nastane po zhliadnutí tohto filmového opusu a to: Nečakať, že film má byť napínavejší, akčnejší než jeho predloha, s klasickým thrillerovým napätím a klasickou gradáciou deja. Uvedomme si, že to je Douglas Adams, ktorého  hlavným literárnym nástrojom je humor  a anglický cool pocit, no nie situačná komika,zelený sliz, lietajúce taniere á la Spielberg a dominantný samec v úlohe záchrancu zemegule. Jednoducho, nečakajte viac, než je obsah knihy.
čokomilka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára